Mladá Češka si založila značku s udržitelnou módou. V kampaních sama pózuje

 

Mladá Češka si založila značku s udržitelnou módou. V kampaních sama pózuje.


Do podnikání se rozhodně nevrhla po hlavě, ale s byznys plánem, podle kterého by měla začít vydělávat za dva roky. „I když jsem si myslela, že jsem připravená na všechno, rozjezd značky byl dražší, než jsem si myslela. Původně jsem se chtěla vydat do banky pro půjčku, udržitelné projekty se dneska podporují a vítají, což je skvělé. Nakonec mi ale pomohli rodiče,“ vzpomíná na začátky Horáková.

Na začátku jsem netušila, co všechno budu potřebovat, co všechno si neumím obstarat sama ani to, že výroba v Portugalsku bude trvat déle, než jsem si myslela. I proto dnes na e-shopu není tolik produktů, kolik bych si představovala,“ říká absolventka londýnské vysoké školy Bayes Business School.

Proč chtít plavky z econylu

Oblečení, které značka Millo nabízí, totiž vzniká převážně z recyklovaných materiálů, které jsou ve světě čím dál tím populárnější. „Největší problém je s econylem, který se vyrábí z moře vytažených rybářských sítí. Firma, která plastový odpad dokáže zpracovat, sídlí v Portugalsku, i to byl jeden z důvodů, proč jsem chtěla oblečení vyrábět právě tam. Ale jak se ukázalo, poptávka po econylu je poměrně velká,“ vysvětluje Horáková.

Econyl ovšem není jediný udržitelný materiál, na který mladá podnikatelka vsadila. „Oblečení vyrábíme také z recykovaného elestanu, ale například i organické bio bavlny. Chtěla jsem založit značku, která bude nabízet udržitelné oblečení, které vás ale nezruinuje. Díky tomu, že jsem mohla studovat v Anglii, jsem viděla, že takové kousky tam seženete na každém rohu. Je to něco, co mi v Česku chybělo. Tady seženete udržitelnou módu, ale dbá se na to, aby byla lokální nebo ji navrhl nějaký designér,“ říká Horáková, která má se svou značkou globální ambice. „Určitě bych chtěla, aby se jednoho dne naše oblečení prodávalo i v Americe a Austrálii,“ dodává.









Post a Comment

Previous Post Next Post